Bireyin kendini anlaması, sorunlarını çözmesi, gerçekçi kararlar alması, kapasitelerini geliştirmesi, çevresine sağlıklı ve dengeli bir uyum sağlaması için okul psikolojik danışmanları ve rehber öğretmenleri tarafından bireye yapılan eğitsel, mesleki ve kişisel yardımlardır.
•Öğrencinin kendisini fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönleriyle tanımasına, •Gelişimine yardımcı olacak fırsatları, okul içi ve dışı eğitim olanaklarını, meslekleri, toplumun beklentilerini tanımasına, •Temel eğitimden başlayarak ilgi ve yeteneklerine uygun bir üst programı tanıyıp seçmesine, •Problem çözme gücünü geliştirmesine, doğru kararlar verebilmesine, •Ruhsal yönden sağlıklı ve topluma yararlı, kendini gerçekleştirmiş bir kişi olarak yetişmesine yardımcı olmaktır. •Rehberlik hizmetleri ile öğrencileri yakından tanımak amaçlanmaktadır.
Rehberlik yardımının esası, öğrencilerin kendi kişiliklerini daha iyi anlamalarını ve problemlerine çözüm yolları bulmada kendilerine yeter bir duruma gelmelerini
sağlamaktır. Öğrencilerin karşılaştıkları uyum güçlükleri birbirinden farklılık göstermekle birlikte her öğrenci rehberlik hizmetleri sayesinde kendi problem çözme
becerilerini geliştirebilir.
Rehberliğin İlkeleri
•GİZLİLİK Esastır
•GÖNÜLLÜLÜK Esastır
•Öğrenciyi merkeze alır
•Bireysel farklılıklara saygı esastır
•Veli-öğretmen ve öğrencilere yöneliktir
•Sadece sorunu olan bireylere yönelik değildir. Tüm bireylere seslenir.
•Öğüt vermek değildir. Destek olmaktır.
•Bilgi aktarma işi değildir.
•Bireyin yapamadıklarını onun adına yapmak değildir.
•Disiplin ve ceza verme merkezi değildir.
•Rehber öğretmenin elinde sihirli bir değnek yoktur.
•Doğrudan yapılan tek yönlü bir yardım değildir.
•Ayrılık kaygısı/Okul fobisi
•Anne-baba tutumları.
•Aile içi iletişim
•Çocuklarda davranış bozuklukları
•Sınav öncesi ve sonrası çocuklarımıza nasıl davranmalıyız?
•Gelişim dönemleri-Ergenlik
•LGS süreci
•Kimseye anlatamadığımız ama paylaşmak istediğimiz konular varsa